Sabtu, September 29, 2007

Suara Akin II - Episod 31 - Januari 31

[Rangkap 1:]


Pagi itu ku terjaga dari lenaku namun,

nafsu masih menguasai, menghalangku untuk bangun

Tetapi sesuatu dapat ku rasakan akan berlaku seketika kemudiannya

yang akan mengubah hari yang penuh kebosanan,

diganti dengan hari yang bahagia penuh ceria tanpa duka nestapa

Oleh sebab itu aku pun gagahkan diri, bangun dan pergi membasuh muka

Setelah segar pun aku terus menghadap PC

dan lalu ku pun mendengar alunan muzik Maksim

Maka tenanglah segala keresahan yang terpendam

di benak hati ini, sejak semalam

Baru pagi ini, barulah damai hatiku

Sinar bahagia terpancar di tiap inci wajahku

Tersenyumlah aku bagai raja sehari

apabila satu panggilan telefon ku dengari

Mulanya aku tidak mengenali,

siapakah gerangan gadis yang mahu bercakap dengan diriku ini

Dan setelah ku dapat tahu,

aku berasa tidak sangka yang gadis itu adalah sahabatku yang baru

Dialah sahabat wanitaku yang terulung buat diriku

Hingga kini tiada siapa yang mampu membuatkan diriku terpesona

dengan keanggunan natural ciptaan Tuhan Maha Kuasa

Begitulah keadaannya,

aku jadi makin gembira

bila aku diajak untuk keluar bersama

ke tempat penuh tragedi tapi aku tetap beranikan diri,

walaupun di sana menanti jasad-jasad bersarungkan kain warna putih

Aku pun tak tahu kenapa aku sangat “anti—

—misi”, aku “nurse-fobia”

Janganlah kau ketawa, inilah kisah benar

Aku memang gentar sedikit pabila ku ternampak misi-misi

lalu-lalang di sana sini, di tempat penuh tragedi itu

Aku pun sedar, aku pun tahu,

tapi aku tetap mahu pergi bersama sahabatku itu

kerna aku dapat rasakan akan berlaku sesuatu yang akan meninggalkan kesan

(oh) pada diriku...


Bersambung...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan