Ahad, September 23, 2007

Suara Akin II - Episod 27 - Paladin Lagenda

Pengembaraan di dunia kejahatan.
Perjuangan melawan musuh-musuh dari golongan syaitan.
Dan sekutunya.
Dan bala tenteranya.
Demi kesejahteraan manusia.
Di Bumi.
Lahirlah seorang paladin yang mahir berlawan pedang, skepter, sambil memegang perisai.
Disertai sekali aura kesucian.
Dan skil kemahiran.
Dan kuasa kesaktian dan magik.

Dalam satu minion penentangan dunia syaitan.
Paladin punya spesialiti.
Paladin Lagenda.


Tiba-tiba hendak buat cerita sebegitu.
"Paladin Lagenda" boleh jadi seronok juga.
Jika kena gaya.
Aduhai. Idea banyak. Tetapi masa yang tak mengizinkan.
Ada masa tapi benda lain yang dibuatnya.......


umpamanya.................



Sebenarnya saya baru sahaja ketagih dengan permainan komputer Diablo II.
Sudah dua malam asyik tidur lewat bermain.
Malam semalam tidak tidur hingga pagi, hingga pergi ke lawatan ke kilang pemprosesan soda kostik, Malay-sino Chemicals di Menglembu (kalau tidak silap saya).
Lepas balik, lepas Zuhur, lepas layan menonton video rakaman Anugerah Era '07 baru melelapkan mata dalam masa kurang 2 minit, sudah terlena hingga ke Asar.
Eh, bukan.
Hingga terbangun hendak pergi beli juadah berbuka puasa.
Jadi konsekuennya saya cukup mengantuk hingga berjaya melelapkan mata dalam tempoh kurang 5 minit.
Tetapi saya fikir tidak dapat melawan rekod yang dicipta oleh Nobita dalam salah satu episod dalam buku komik Doraemon.
Eh, bukan. Itu fiksi.

Tidak dapat tidak saya katakan bahawa rekod saya pada semester kali ini adalah yang terburuk dalam sejarah.
Jika waktu sekolah menengah pun saya sudah melakukan beberapa rekod kesalahan, di universiti ini pula, lain jadinya.
Banyak sahaja kalinya memasang niat, mencorak azam, mengata semangat namun tidak juga kesampaian hajat.
Mungkin tidak cukup kuat.


.... Bersambung ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan