Isnin, Oktober 01, 2007

Suara Akin II - Episod 33 - O.K

O.K.
Okay!
Baiklah.
Sudah sah atau belum penggunaan bahasa pasar 'O.K' dalam kamus Bahasa Melayu?
Ada yang hendak perjuangkan bahasa baku.
Ada yang hendak fleksibelkan penggunaan bahasa SMS/pasar dalam bahasa rasmi.


Tak habis-habis Pak Akin berSuara.
Ada orang panggil saya Pak Akin.
Tapi macam menarik juga.
Lagipun saya sudah jadi pak cik dalam famili.
Cuma saya belum lagi berlakon jadi Pak Cik dalam teater.
Terkini, saya ada dua orang anak saudara.
Satu, Nur Liyana Qistina. Panggil Yana saja.
Sudah 4 tahun lebih.
Nakal dia ni.
Suka kacau saya masa tidur.
Saya tidur pun dia hendak ajak bermain.
Dua, Muhamad Firaz Adam.
Dah nak dekat setahun umur dia.
Boleh lihat gambar dia dalam laman Friendster saya.


Apa pun, sebut saja O.K, Pak Akin terus teringat filem lama Os, iaitu O.K (Orang Kampung Otak Kimia).
Filem lama lagi nampaknya.
Saya ada kongsi fail video tersebut dalam jaringan Village 5 di UTP.
Sesiapa berminat hendak tonton bolehlah muat turun dari saya yang menggunakan samaran 'Tuah'.
Huh. Semua Tuah.
Tuah lagi.
Naik bosan pembaca, agaknya.
Nama samaran saya guna dalam game pun Tuah.
Tetapi, Pak Akin tetap Akin.
Saya bukan Yusuf atau Usof atau Usop atau Sop atau Sof atau Suf atau seumpamanya di sini.
Harap maklum ya semua.
Saya ada banyak dunia.
Realiti, fantasi, kontroversi, seni.
Ghaib tak ada sebab saya manusia biasa.
Jadi tidak hairan jika saya berlainan sekali di dunia realiti.
Hipokrit begitu?
Tidak. Hipokrit lain konsepnya.

Sebut fasal hipokrit, terdetik hati saya untuk berkata tentang hipokrisi.
Saya spesifikkan hipokrisi pada persahabatan.
Ya. Saya mungkin ceritakan tentang persahabatan saya.
Mungkin juga tidak.
Terpulang pada anda membacanya.


...Bersambung....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan