Khamis, Mei 14, 2009

Mei Mei Sang Pujangga

Minggu hadapan aku akan membentangkan sebuah model simulasi proses di pejabat (akhirnya..)

Sabtu minggu ini pula ada taklimat untuk peserta Festival Teater KL. Nak cabut undi agaknya. Tapi aku tidak dapat hadir kerana kalendar aku sudah diisi lebih awal dengan temu janji lain.

1 Mei adalah Hari Pekerja yang disambut satu dunia. Mungkin ada sesetengah negara yang menyambutnya bukan pada 1 Mei. 1 Mei itu juga adalah tarikh aku dilahirkan. Tapi tarikh pada tahun Masihi.

Aku adalah seorang yang tidak kisah akan tarikh lahir Masihi aku. Inikan pula hendak menyambutnya. Sebaliknya, aku lebih mengiktiraf tarikh lahir Hijrah aku iaitu pada 3 Ramadan 1407. Maka Ramadan 1430 ini usia aku genap 23 tahun. Sesiapa nak ucap selamat, ucapkan selamat kepada aku pada tarikh tersebut.

Selain Hari Pekerja, ada Hari Ibu, Hari Bapa, Hari Jururawat, Hari Guru, Hari Kanak-kanak, Hari Belia dan ada lagi hari sambutan khas yang diraikan pada bulan Mei.

31 Mei ini pula Tok Janggut bakal beraksi di Ipoh. Entah aku pun tak tahu sama ada dapat pergi atau tidak. 1 Jun itu nanti rakan sepraktikal sepejabat ada pembentangan terakhirnya. Memang bukan aku punya. Tapi kalau aku tak datang, sudah pasti supervisor, coach dan lecturer UTP yang datang akan bertanya. Mampus aku nak jawab apa, cuti aku sudah habis digunakan!

Atau.. aku patut DERHAKA pada SV aku?

HAH!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan