Isnin, Januari 24, 2011

PRA 27 - Termenung Di Tengah Tangga

hendak aku turun tangga
dari tingkat aku kini

tidak aku mahu menuruni lif
kerana aku ada dua belah kaki yang bergerak
walaupun kaki aku tegang ototnya

aku turun satu anak tangga
demi satu anak tangga

aku termenung di tengah tangga
berdiri tegak tangan di sisi
di hadapanku tingkap lutsinar
aku boleh lihat panorama kota

tingkap di hadapan
pintu di sisi

tingkap boleh dibuka
pintu boleh dibuka

tingkap dibuka - boleh keluar dan terjun - pergi mati
pintu dibuka - boleh keluar dan masuk ke tingkat yang lain

diputar masa ke belakang

aku masih berdiri di tengah tangga
termenung lama
merenung masa hadapan
yang tiada di pengetahuan

sekarang masa untuk berjalan ke belakang
mencari kesilapan yang tercicir



p/s: akan M.I.A (missing in action) dalam beberapa ketika. tapi bukan hiatus.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan