Isnin, April 20, 2009

Tingkat 7

Untuk pembaca matang.

Aku sudah saksikan macam-macam variasi teater. Dari yang betul-betul Islamik, rojak, dan yang ada adegan panas seperti berpelukan, bercumbuan, menyelak kain baju kurung, seks, dan pelakon yang hanya memakai seluar dalam, DAN tak kurang juga yang nampak cleavage dan seluar dalam wanita. Setakat ini belum lagi aku menonton teater yang ada pelakon bogel. Di luar negara mungkin lebih mudah untuk aku menyaksikannya.

Itu baru saksikan sahaja. Pengalaman dan pendedahan belum cukup. Perlu melibatkan sendiri dengan macam-macam variasi teater. Di tahap tu, baru aku tak kisah kalau kau orang rasa BEST. Macam dalam bahasa Inggeris, ada tiga tahap dalam pembandingan - GOOD, BETTER, BEST. Macam biasa, kita nak sesuatu yang baik dengan cepat. Jadi kita cepat rasa BEST terus tanpa perlu rasa GOOD dan BETTER terlebih dahulu. Malah untuk merasa GOOD perlu melalui tiga tahap pembandingan yang berlawanan - BAD, WORSE, WORST. Jadi untuk sampai ke tahap BEST, perlu melalui WORST, WORSE, BAD, GOOD, BETTER kemudian barulah BEST.

Tak faham apa yang aku cuba sampaikan?

Untuk mencapai sesuatu yang kita inginkan, tiada jalan mudah. Mungkin ada jalan singkat itu pun kena pandai dan berani. Ini secara amnya.

Nak jadi artis begitulah.
Nak jadi pelakon begitulah.
Tiada jalan mudah. Tapi mungkin ada jalan singkat kalau pandai cari dan berani untuk melaluinya.


Cukup bermotivasi?

Tak cukup tak mengapa kerana manusia memang sentiasa perlukan motivasi dengan maksud manusia memang tak akan pernah sempurna.


Tak cukup mengerti?

Tak cukup tak mengapa kerana hanya beberapa orang sahaja yang mampu memahami tulisan aku ni.

Lagi sekali, ingat ya:

WORST, WORSE, BAD, GOOD, BETTER, BEST!

Naik tangga atau naik lif untuk ke Tingkat 6?
Dan adakah mustahil untuk kita naik ke Tingkat 7?
Tingkat 7, satu lagi misteri yang aku cuba wujudkan.


Lagi sekali, ingat ya:

WORST, WORSE, BAD, GOOD, BETTER, BEST!

Nak aku ulang lagi?
Oh, tak payah lah ya. Kau orang boleh ulang sendiri dengan maksud rasai sendiri.



Sampai di sini siri motibasi Akin Muhammad.

1 ulasan:

  1. nk tujuh? letak tgh2 tu biasa-biasa, nothing spesel, not tt good not tt bad.

    BalasPadam