Isnin, April 27, 2009

Betina Keparat

AMARAN: Orang baik tak boleh baca.


Berdasarkan kisah benar.

Kali ini aku nak kutuk Orang Kaya atau Orang Kurap, aku gelar.
Eh bukan bukan bukan. Orang Kemut, aku gelar. Bukan lucah tu.
Orang Kedekut maknanya.
Orang Kerek. Orang Kotor. Orang Keparat. Orang K**** (Yang ini benar lucah)
Orang Kacak? Boleh pergi mampus.
Apa pun, semuanya OK.
OK ke?

Baik. Tak semua OK itu OK yang aku gelar.
Ada OK yang OK. Ada OK yang tak OK.
Dan ada OK yang OKU.

OK punya anak - tak kira jantan atau betina - ada yang macam sial.
Eh silap silap silap. Bukan MACAM sial. Tapi MEMANG sial.

Begini.

Betina keparat (BK) menceritakan kekayaannya kepada wanita dan perempuan yang tak kaya.
Malah BK sampai hati untuk menunjuk-nunjuk kepada orang yang tiada berwang dan anak yatim. Sial punya BK.
BK cerita lebih-lebih. Kononnya ada dua unit rumah mewah berharga RM 350K setiap satu di Terengganu. Ya, negeri yang aku anggap didiami ramai orang yang baik, jika nak dibanding dengan orang-orang Johor. Dan banyak juga dilihat di IPT-IPT, misalnya.. tak perlu misalan.
BK akan pergi UMRAH. Malah, BK sudah banyak kali pergi UMRAH. Aku pun pelik juga.
Kenapa tak tunaikan HAJI dulu jika sudah mampu tunaikan UMRAH banyak kali?
Begitulah OK.
Oh ya...... BK pergi UMRAH sebab nak tunjuk-tunjuk. BK tak berani buat HAJI. Eh eh eh bukan bukan bukan... BK belum sampai seru nak buat HAJI. Ah, BULLSHIT itu!
Sama macam bos besar di pejabat. Sudah pergi memancing banyak ikan besar. Sudah punya motosikal berkuasa tinggi. Tapi belum pergi tunaikan HAJI.
Bukankah itu semua BULLSHIT? Ya, BULLSHIT bukan? Ya...
(Oh, kau ingat kau seorang saja yang boleh mencarut-carut di dalam pejabat? Ha ha)

Balik kepada BK.

BK tak boleh tengok orang yang tidak kaya lebih daripada dia.
Misalnya, tak boleh tengok orang lain pakai benda yang berjenama mahal.
Produk kecantikan muka dia pakai Felisa ja. Sekali tengok orang sebelah bilik dia pakai CLINIQUE! Berbulu BK. Tak tahulah dia ada bulu ke tak? Cukur bulu ke tak? Euw.

BK ada satu perangai buruk yang memang sial.
BK suka mengumpat orang.
Misalnya, kalau dia tengok teman lelaki orang tu tak handsome ke, pakai tak kena ke apa ke
mulalah mulut dia tu menjana tahi-tahi.
Well, nasib baik gua handsome dan bakal engineer. Gua rasa dia tak sanggup nak mengumpat pasal gua sebab teman lelaki dia tua, tak handsome dan sucker.
Ha ha ha.

Baiklah.

Kesimpulannya, BK:

- kurang ajar
- tak tahu malu
- berlagak kaya saja
- pembohong
- sucker
- f*cker
- dan motherf*cker


ps: Gua dah bagi amaran awal-awal. Orang baik tak boleh baca.

1 ulasan: