Jumaat, April 17, 2009

Lelaki (Kuat) Main

Wah!

3S tergendala lagi nampaknya. Baru selesai layout baru blog TTS. Seperkara lagi iaitu kandungan blog itu sendiri sudah cukup memeningkan kepala aku. Nak makan gaji buta tiap hari aku tak mampu. Kita buat sedikit-sedikit biar lama-lama jadi bukit-bukit dan satu batang.

Terlalu banyak idea telah terselirat dalam kepala otak. Idea seni lah apa lagi. Berselirat macam kabel-kabel komputer tu. Tapi zaman sekarang dah canggih. Wayarles. Aku berharap suatu hari nanti ada teknologi yang boleh memindahkan idea-idea yang terlintas dalam kepala otak ke dalam fail digital misalnya, Microsoft Word, atau Notepad kalau mahu kurangkan bajet. Maklumlah, sekarang ini kita kena pandai-pandai main bajet. Misalnya, kita cadang nak bagi RM500 untuk kumpulan teater buat persembahan dan gimik di sebuah majlis makan malam. Dan kita kena pandai-pandai nego-nego dengan kumpulan tu dengan harga paling rendah sekali iaitu RM-KOSONG. Misalnya.

Malam ini aku balik Kampung Parit Samijan. Walaupun nama kampung aku ni memang kampung, tapi itulah kampung kan. Ada Kampung. Ada Parit (Jangan fikir yang bukan-bukan!). Ada Sami & Jan. Sami & Jan tu mat rempit dan mat gian popular di kampung...

Baru saja tadi aku dapat tahu Festival Drama 10 Minit akan diadakan di Stor Teater DBP pada 21-25 April 2009 ini. Terlepas nampaknya. Lambat dapat informasi. Kalau tidak Tok Janggut, Akirosawa, mungkin akan beraksi di stor itu. Tiada rezeki.

Catatan-catatan pendek ini harus berakhir dengan kata-kata pujangga:

"Aku nak jadi seorang playboy sampai bulan tujuh ni. Jadi sesiapa yang kenal sisi alim dan baik aku, janganlah pandang serong ya kalau aku selalu sebut-sebut pasal seks, wanita dan seumpamanya. Sampai bulan tujuh ja. Tak lama. Perdana Menteri pun tak panas punggung lagi duduk di kerusi barunya."

Bye!!!

Eh, Assalamualaikum.........................

Eh oh eh, ada lagi aku nak cakap.

Kepada Tuah dan Sultan, jumpa di Mahkamah ya!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan