Selasa, April 06, 2010

Bangsawan THJ : Kata-kata Terakhir

Hening pagi.
Dingin.
Tekak kering.
Dahaga.
Dahagakan soda.
Karbon dioksida.
Lalu pergi.

Tiada apa yang hendak aku katakan lagi.
Produksi bangsawan Tuah Hang Jebat sudah pun memasuki fasa terakhir.
Fasa terakhir yang menduga.
Mencabar.

Aku makin kurus, ya.
Aku makin tak terurus, ya.
Sakit kepala sudah datang setiap hari.
Bilik sudah tidak bersih.
Sisa air dadah aku 3 minggu yang lalu masih tergantung di situ.

Apa lagi yang dapat aku gambarkan?

Aku alu-alukan semuanya.

Yang baik biarlah baik.
Yang buruk biarlah buruk.

Tiada kata yang tepat atau betul.

Selain.

Sa.

Kepada semua pelakon dan krew produksi bangsawan Tuah Hang Jebat:

SELAMAT BERJAYA aku ucapkan. Siapkan semua yang perlu disiapkan. Buat yang terbaik terdaya mampu. Jaga diri dan hati.

Maaf atas salah dan silap terkasar bahasa seumpamanya. Terima kasih atas sokongan dan kerjasama yang telah diberikan selama ini. Ini adalah pementasan terakhir aku di UTP dan aku ingin jadikannya penuh dengan pelbagai rasa.

Pentas itu nanti akan aku amat rindui. Di situlah aku lahir dan meneruskan nafas aku.

Assalamualaikum...


Pelakon/Pengarah,
Bangsawan Tuah Hang Jebat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan