Selasa, April 13, 2010

Gua Sudah Dapat Sinar!



Mahkota Alam sudah pun diturunkan.
Panggung juga telah dikosongkan.
Yang hanya tinggal adalah hantu-hantu, roh-roh dan semangat-semangat.
Biarkan mereka semua bersemadi di situ.

Mahkota Alam, walaupun sudah rosak.
Tetapi tetap cantik pada pandangan aku.
Terima kasih pada yang tukang buat.
Aku hanya mampu menikmati keindahannya.

Isnin yang lalu (semalam) selepas selesai bangsawan, selesai segala-galanya.
Aku pancit. Memang pancit habis. Tiada kudrat hendak berbuat apa-apa mahupun berfikir apa-apa. Hanya rebahkan diri. Tidur mati.

Hari ini aku sudah dapat sinar.
Sinar untuk aku kembali menjadi lebih waras.
Mungkin sebelum ni aku gila.
Jadi hari ini aku sedikit waras.

Aku mahu menulis skrip.
Aku mahu berpuisi.

Aku tidak dapat berkomen apa-apa tentang pementasan bangsawan tempoh hari.
Kerana aku tidak menontonnya.
Yang aku dapat katakan adalah aku hanya dapat merasanya dari belakang pentas.

Dah, sudah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan