Khamis, April 29, 2010

Humanusia


Aku judulkan gambar ini "Humanusia"
Dalam gambar ini adalah sebuah artwork aku yang sulung yang aku hasilkan.
Juga berjudul "Humanusia"
Masih mentah lagi. Tiada warna. Dan mungkin akan jadi begitu sahaja.
Simbolik manusia yang baru lahir. Ya lah, ini artwork aku yang pertama berbentuk arca.
Dan mungkin saja arca aku ini tidak layak dipanggil arca.
Macam biasa, aku buat benda ni ikut rasa dan jiwa aku.
Dan beginilah hasilnya. Gambar ini dari pandangan atas. Kalau tengok arca ni dengan mata sebenar lagi seronok perasaannya. Mungkin aku seorang sahaja yang seronok dengan menatang ni. Entahlah. Tapi aku memang suka ambil masa yang sedikit lama menatap apa-apa artwork di galeri seni sewaktu aku praktikal di Kuala Lumpur dulu. Mahu cari apa yang cuba disampaikan oleh pengkarya melalui karyanya.

Latarbelakangnya hijau. Menyerlah dengan warna putih artwork.
Dah bosan kalau hitam mesti putih. Apa kata kalau putih mesti hijau atau vice versa.
Bahan yang aku guna adalah saki baki polisterin untuk buat set pentas bangsawan tempoh hari.
Layan perasaan buat menatang macam ni seronok juga kadang kala.

Mungkin lepas ni kalau bosan-bosan aku buat puisi "Humanusia" pula.


1 ulasan:

  1. mcm bendera arab saudi pun ada..
    mcm parti.... er... paham2 la.. hahah

    BalasPadam