Isnin, April 26, 2010

Kah Kah Kah

Sudah masuk hari Isnin. 26 April 2010.
Sudah masuk minggu kedua terakhir kuliah.
Minggu ulangkaji akan bermula 10 Mei nanti.
Dan minggu peperiksaan menyusul seminggu selepasnya.
Namun peperiksaan aku hanya pada 25 dan 26 Mei saja.

Hujung minggu ini aku nak pergi cari ubat tahan sakit.
Teater Asy-syura pada 30 April.
Monolog Denyut pada 1 Mei.
Muzikal Teratak Minang pada 1 Mei.
Teater Selamat Jalan Anak Kafir pada 1 Mei.
Bangsawan Syakuntala pada 1 Mei.
Tak akan hadiri semua kerana akan ke Melaka pula, ambil barang tertinggal sewaktu ke Melaka waktu cuti dulu.
Kalau tak sesat, sampai di majlis walimatul urus seorang lagi bekas ahli TTS iaitu Khairul Anuar Md Hatta atau lebih popular dikenali sebagai Polo.
Aku sempat berlakon dengannya dalam Sampah Oh Sampah dan Asylum.
Ex-TTS kedua yang mendirikan rumah tangga. Alhamdulillah dan tahniah buat Polo nanti.

6 Mei seharusnya akan ada test run untuk teater Tuah Hang Jebat (THJ). Minta-minta jadi lah.
Nak tukar dari bangsawan kepada teater. Satu kerja juga tu.
15 dan 16 Mei pula aku akan keluar dari kepompong.
Lorong Seni di Putrajaya. Busking arts.
Baca puisi yang mana ada. Yang mana boleh. Yang mana terdaya.
29 dan 30 Mei pula aku akan ke Johor Bahru.
Teater Imam Bukhari.
Tidak harus dilepaskan peluang menonton. Jika tiada aral, akan sampai jua nanti ke JB.
Setelah agak lama aku tidak ke sana walaupun ia ibu negeri aku sendiri.

InsyaAllah akan selesai pembentangan projek tahun akhir selewat-lewatnya 11 Jun.
Yang mana 11 hingga 13 Jun pula akan ada raptai teater THJ di UTP terlebih dahulu, sebelum raptai di Taman Budaya KL pada 14 dan 15 Jun.
Pementasannya pula pada 16 dan 17 Jun nanti.
Dalam tempoh masa yang sama juga, pada 12 dan 13 Jun nanti akan ada program ARTS FOR GRABS, program seni wajib di Annexe Central Market.
Tak dapat nak hadir kerana raptai THJ di UTP.
12 dan 13 Jun itu juga ada monolog Nur Issandra di Taman Budaya KL.
Juga tidak dapat hadir.
Difahamkan juga ada niat salah satu penganjur Lorong Seni untuk busking arts juga di Central Market dalam bulan Jun itu.

The Qum Actors juga aku perlu beri perhatian.
Tapi tak boleh cerita lebih, tunggu saja rakan-rakan kongsi menjadi rasmi, dan Board of Directors wujud secara rasmi.

Dan pada satu sisi yang lain, aku masih terperangkap dalam gaung kejuruteraan.

Kah kah kah! (Menulis gelak sebegini gaya mengingatkan aku pada ibunda di rumah, kerana ia mengingatkan aku pada seorang budak di tadika tempat mak aku kerja sambilan, budak itu gelak sebegitu gayanya sewaktu melihat sebuah motorsikal buruk milik seorang wak.)

Kah kah kah! Lagi sekali.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan