Selasa, Jun 23, 2009

Diseptikons: Dendam Kesumat

Minggu ini adalah minggu yang dinanti-nanti oleh kipas-susah-mati filem Transformers. Sekuelnya, Revenge of The Fallen sudah pun memecah panggung mulai hari ini. Gua pun dah teruja gila nonton trailernya dulu. Gua pun dah layan OST dia "New Divide" oleh Linkin Park (LP), feberet gua. Gua rasa gua kena beli DVD (lanun) dia untuk refresh balik Transformers 1.

Gua melayukan lirik dia secara alih bahasa. Memang menarik.



LINKIN PARK - NEW DIVIDE

I remembered black skies
The lightning all around me
I remembered each flash
As time began to blur
Like a startling sign
That fate had finally found me

Aku ingat langit hitam
Kilat di sekelilingku
Aku ingat setiap silau pancarannya
Sewaktu masa mula kabur
Seperti satu petanda mengejutkan
Bahawa takdir akhirnya menemuiku

[Bridge]
And your voice was all I heard
That I get what I deserve

Dan suaramu saja yang aku dengar
Bahawa aku dapat apa yang sepatutnya

[Chorus]
So give me reason
to prove me wrong
to wash this memory clean
Let the floods cross
the distance in your eyes

Jadi berilah aku sebab
Untuk membuktikan yang aku salah
Untuk membasuh bersih memori ini
Biarkan banjir melintasi
Jarak di dalam matamu

Give me reason
to fill this hole
connect the space between
Let it be enough to reach the truth that lies
Across this new divide

Berilah aku sebab
Untuk mengisi lubang ini
Menyambung ruang di antaranya
Biar ia cukup untuk kebenaran yang tipu itu sampai
Melintasi pembahagi yang baru ini

There was nothing in sight
But memories left abandoned
There was nowhere to hide
The ashes fell like snow
And the ground caved in
Between where we were standing

Tiada apa yang dapat dilihat
Melainkan memori yang ditinggalkan begitu saja
Tiada lagi tempat untuk berselindung
Abu-abu jatuh umpama salji
Dan tanah juga turut jatuh
Di antara tempata kita sedang berdiri

[Bridge]
And your voice was all I heard
That I get what I deserve

[Chorus]
So give me reason
to prove me wrong
to wash this memory clean
Let the floods cross the distance in your eyes
Across this new divide

In every loss
In every lie
In every truth that you’d deny
And each regret
And each goodbye
Was a mistake to great to hide

Dalam setiap kehilangan
Dalam setiap penipuan
Dalam setiap kebenaran yang kau cuba nafikan
Dan setiap sesalan
Dan setiap perpisahan
Adalah satu kesilapan yang terlalu besar untuk disembunyikan

[Bridge]
And your voice was all I heard
That I get what I deserve

[Chorus]
So give me reason
to prove me wrong
to wash this memory clean
Let the floods cross
the distance in your eyes

Give me reason
to fill this hole
connect the space between
Let it be enough to reach the truth that lies
Across this new divide

Across this new divide
Across this new divide



Sumber lirik ni gua cilok dari neorackle.com



ps: Mainan-mainan Transformers menguasai segenap pelusuk kompleks membeli-belah. Gua tak tahan rasa nak beli tapi sebab harga dia pun gua tak tahan gua tak dapat nak beli. (Tapi mungkin gua boleh rembat topeng Optimus Prime atau Bumble Bee. Syyyy.. jangan bagitahu misi gua nanti dia tak bagi!)

ps#2: Judul entri ini saja mau ala-ala monolog Jebat: Rahsia Kesumat. Ha ha.

3 ulasan:

  1. Yeah..tak sabar nak tgk transformers.

    Kalau ada cerita lain tayang minggu ni gak, macam cari nahas la cerita tu nak bersaing.

    Memang dasar decepticon kan cerita ni.

    BalasPadam
  2. Yeah

    (sapa pulak amira neh? haha)

    Cerita lain terpaksa tunggu kat luar panggung. Transformers kuasai panggung2 seluruh dunia. Memang decepticon!

    BalasPadam
  3. Klik sini untuk nyanyikan lagu tersebut dalam bahasa Melayu.

    Selamat berkaraoke.

    BalasPadam