Selasa, Oktober 09, 2007

Suara Akin II - Episod 39 - 'Aidil Fitri Definisi


Foto: Masjid Terapung, Tanjung Bungah, Pulau Pinang.


Buat semua muslim yang singgah di 3S ini, Salam Aidilfitri saya ucapkan.
Sudah pasti segala maaf dipinta jika ada terkasar bahasa di 3S ini.
Dan di dunia realiti pula, minta maaf jika saya jadi egois.
Lebih-lebih lagi dengan mereka yang lebih mengenali diri saya.

Rabu malam ini saya akan pulang ke kampung halaman.
Macam biasalah, tidak mampu untuk naik kenderaan selain bas ekspres yang bermacam-macam hal dan kerenah jika nasib kurang baik.
Perjalanan lebih kurang 7 jam jika terus tidak terkendala termasuk waktu berhenti rehat makan dan minum dan panggilan alam.
Jam 9 malam akan saya bertolak secara tentatifnya, tetapi dijangka lewat dalam tempoh 1 jam yang membosankan jika tidak mendengar halwa telinga.
InsyaAllah, tiba di Ayer Hitam (atau Batu Pahat) dalam waktu bersahur.

Bersama keluarga memang indah.
Jadi, utamakan keluarga. (Family First)

Oh, tentang 'Aidil Fitri Definisi.
Sudah pasti bergembira menyambut kemenangan jihad melawan nafsu di bulan Ramadhan.
Namun, beban kerja masih tidak dapat dielak.
Jadi, bersedialah.

Salam Aidilfitri.
Selamat balik kampung.
Selamat dengar lagu raya.
Selamat bertakbir raya.
Selamat berziarah rumah saudara-mara.
Selamat makan ketupat, lemang, rendang dan sebagainya.

PEACE OUT.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan