Ahad, Oktober 26, 2008

BIA: Bunga Raya Yang Tenang & Selesa

Pak Akin sudah BIA.

Jumaat lalu gua dengan selamba lepas test berlepas ke Taman Bunga Raya.
Adik gua perlukan khidmat menulis.
Walaupun gua dah lama tak menulis dalam Inggeris tapi gua tetap selamba membantu.
Gua ni lemah sikit Inggeris tapi masih OK.
Macam masa gua dulu-dulu nak mohon biasiswa MARA gua mintak tolong abang gua yang memang otai Inggeris sebab dia pembaca buku Inggeris tegar dan dia menuntut di UIAM.
Gua?
Buku Melayu pun gua lambat khatam.
Jadi sekarang ni adik gua pulak mintak tolong gua buat esei untuk permohonan biasiswa MARA.
Agaknya, inilah takdir gua.
Tiru Taqdir sikit.

Asalnya gua nak beli tiket teater muzikal Impak Maksima.
Sekali gua terlambat sampai IB daa.
Akhirnya gua terbeli pulak tiket teater muzikal PGL Musim 3 keesokan harinya di Rock Corner.

Sampai ja sini gua terus pergi MPH.
Rehearsal KERUSI babak terakhir sekali yang tak pernah rehearse pun.
Dem. Gua nak selamba jugak ka tak buat test Khamis malam ni?
Show KERUSI lawan test.
Waktu sama. Tempat lain tapi dekat-dekat.
Pasti dengan demnya gua tak dapat buat test malam tu!
Dem lagi.

Apa pun. Gua banyak kerja minggu ni kena setel.
Tapi gua sempat lagi lepak-lepak.
Sempat lagi tengok pilem.

Well.. bukankah 24 jam tu memamg cukup untuk buat macam-macam?
Cuma pandai atau tidak lah untuk urus-urus.


Bunga Raya bunga kebangsaan,
Taman Bunga Raya penuh kenangan.

Bunga Raya bunga lambang,
Taman Bunga Raya selesa dan tenang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan