Jumaat, Oktober 31, 2008

0, Aku Kosong, Kosong Aku

Malam tadi malam show.
Seperti biasa, Tuhan (aku guna istilah yang general since TTS sudah multiracial) akan bagi ujian kepada kita sebelum show.

Tiub bocor.
Kotak gear pecah.
Kain baru beli semalam, esoknya dah hilang.
Dan macam-macam.

Tentang lupa dan lupa.
Memang manusia lupa.
Terlupa dialog.
Tersilap Q.
Terpotong Q.
Terlupa sediakan video audio ribut.

Tentang masalah teknikal.
Dua kali jalan.
Kali ketiga terus show.
Memang show.
OKlah, walaupun Tuan Direktor cakap semua lightings OUT.
Gua nak ucap terima kasih pada tech team.
Kena belajar lebih lagi.
Supaya skil korang bertambah bagus pada waktu akan datang.

Tentang karakter secara ringkas.
Tentang apa yang perlu diperbaiki.
Srisegala ON-OFF.
Putra tak fix mata waktu babak menangis. (Gua kena praktis fix mata lebih lagi ni. Adoyai.)
Masayu I .. err.. ala tak ingat pulak. =P
Masayu (Mimpi) lontaran suara. Jangan sesekali, NEVER EVER, bergantung harap pada boom mic. Emosi dah OK. Kekalkan sehingga show Taman Budaya.
Tuta Utama jangan jadi karakter Tanjung Rambutan.
Tuta-tuta jangan distract penonton waktu babak Srisegala. Jangan pula freeze waktu babak Putra dipukat.
Wira-wira kena play more with lines. Chemistry Wira-wira perlu diperbaiki. Tuta-tuta pun sama. (Kena spend more time together like Mat Merah & Mat Hijau FTP 07 - perlu ke mention? Haha. OKlah, like Baby and YB, like Atendan and Pak Cik. =P)
Jin I jangan masuk pentas dari awal.
Jin II (Pemukul Gong) err... tiada kot.

Secara personalnya, gua suka muzik intro show malam tadi.
Thumbs up kepada tukang pilih muzik.
Muzik intro tu dapat bantu salur energy.
Dan jugak muzik-muzik yang lain. Semuanya nice. Sesuai.
Muzik sedih babak Putra dan Masayu cukup membantu.
Malangnya audio untuk adegan ribut tiada.
Sayang 1000 kali sayang.

Gua jugak suka kesan asap waktu babak Srisegala menurun.
Terima kasih kepada tukang jaga smoke machine sebab tak ON smoke machine pada waktu yang tidak tepat.



Di kesempatan ini, gua ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada:

Dr Shark, Mr Rahmat Iskandar, Che Mad, En Ahmad PG, Abg Khairul dan Abg Lehan ITMS, Am, G-ah, Syakir, Hisham, Baha, Anep, Syafiq Altantuya, Aini, Cairell, Half, Acab, Sultan, Zafran, Syafiq Faliq, Nik, Daus, Azizi, Pacel, Nisa, Tasha, Ameng, Yasmin, Ashraf, Ermie, Xiao Ci, Moorthi, Atul, Timmy Ong

40 orang murid SMKA Sultan Azlan Shah dan guru-guru pengiring,

pasangan-pasangan suami dan isteri yang tidak dikenali,

dan pastinya UTPian yang sudi datang menonton.


TERIMA KASIH!



0, Aku kosong, kosong aku

Tiada ulasan:

Catat Ulasan