Selasa, Mei 11, 2010

Kalung Segi Tiga Di Dada

7 Mei 2010.

Pukul 8.30 malam. Ada Malam Fiesta TTS.
Dalam malam tu ada majlis penghargaan produksi semester Januari 2010. Ada majlis penghargaan bakal graduan dan intern. Dan ada majlis perlantikan Jawatan Kuasa Tinggi TTS yang baru buat Sesi 2010/2011.

Aku siap-siap.
Pakai baju Melayu.
Kain dari Siam.
Tapi kena curi setengah meter.
Tak dapat buat seluarnya.
Tak berseluar.
Berseluar hitam kena.
Berkasut hitam pula.
Membawa karakter Y.B pun ada.
Aku pakai songkok ala-ala Y.B.
Dah memang songkok itu juga yang watak Y.B Asylum pakai.
Karakter lekat, memang begitu aku.
Fokus kurang sewaktu mendukung Sultan Melaka.
Lekatnya karakter Y.B aku lagi.
Itu masalah aku.
Dan aku belum unleash sisi lembut aku.

Malam itu aku tidak nantikan apa-apa.
Kecuali aku mahu lihat nama siapa yang naik untuk dipilih menjadi Jawatan Kuasa Tinggi TTS.
Selepas perbincangan antara aku, Dr Shark, Eh Ahmad PG dan Che Mad Haris. Kami semua sudah capai kata sepakat.

Presiden - Hissam (Kisas)
Kisas dipilih kerana kredibilitinya sebagai seorang ketua. Dia memang Presiden FASA (wakil pelajar bagi budak-budak foundation). Dia komited dalam TTS. Minatnya dalam TTS memang menonjol sejak dari aku temuduganya dulu. Waktu bagi ucapan pengenalan selepas dilantik pun, lagaknya seperti seorang pemimpin. Ya, pilihan terbaik untuk Presiden adalah Hissam (Kisas)!

Naib Presiden - Esah
Memang Esah adalah yang paling berpengalaman sekali dalam barisan Jawatan Tinggi TTS ini. Ditanya kepada aku kenapa bukan Esah yang jadi Presiden? Jawapannya cukup mudah. Seorang Presiden perlu ada sisi tegas, sisi garang, sisi serius, sisi authority yang significant. Esah ada, cuma aku khuatir ahli-ahli TTS sudah terbiasa mempermain-mainkan Esah dan bergurau senda dengannya. Lagipun, cukuplah dia pening kepala jadi Setiausaha selama ini, jadi Naib Presiden lagilah pening kepala. Eh, kau tak pernah jadi Presiden, kau tak tahu. Kalau Presiden tu pun jadi Pengarah sebuah teater, lagilah berganda-ganda pening kepalanya, jadi aku tak dapat bayangkan, bagaimanalah tahap pening kepala Aini dulu?

Setiausaha I - Fatina
Ya, Fatina baru masuk TTS semester ini. Tetapi aku yakin dan percaya dengan kemampuannya dalam kerja-kerja event dan produksi. Komitmennya dalam BTHJ tempoh hari telah membuktikan kebolehannya. Lagipun aku tak perlu risau, Fatina boleh dapatkan tunjuk ajar daripada ramai ahli TTS yang ada pengalaman setiausaha seperti Esah, Daus, Syira dan Nuzul.

Setiausaha II - Syafril
Spesis terpelik sepanjang sejarah TTS yang baru ditemui semester ini. Syafril punya pengalaman dalam selok belok kerja setiausaha, jadi tiada masalah baginya.

Bendahari - Ammar
Jawatan ni diberi kat Ammar supaya dia kurang sikit serabutnya. Lagipun Ammar jenis tak kisah. Buktinya waktu aku suruh dia datang MPH untuk clearkan stage untuk orang kerja pasang flying bar, dia datang ja lepas habis kelas dan bila ada kelas dia pergi lepas tu datang balik MPH. Komitmen sebegitu cukup untuk meyakinkan aku yang Ammar layak menduduki jawatan tinggi TTS.


Aku kalungkan kalung segi tiga.
Bersinar di dada.
Kerana dalam ada itu.
Harus ada sinar.
Hah!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan