Sabtu, November 22, 2008

Tampok Pemerintahan TTS

Buat julung kalinya,
secara rasminya,
TTS punya organisasi,
yang orang lain dah lama dok pakai,
tapi kitaorang baru nak pakai,
bukan sebab kitaorang tak pernah pakai,
pernah ja,
tapi sebab pakai-buang-pakai-buang macam tu ja,
tak rasmi,
orang lari.
Sembunyi.

Aku cabut lari dari pilihanraya kecil TTS malam itu.
Bukan lah nak kata cabut lari,
tapi aku sudah rancang perjalanan aku sebegitu lamanya,
sebulan yang lalu,
jika pilihanraya itu diadakan lebih awal sedikit,
sudah pasti aku mahu bertanding,
walaupun aku tak dapat berkhidmat selama 8 bulan,
apa salahnya melantik aku,
boleh aku duduk goyang kaki,
dapat elaun buta!
Hah!

Berikut adalah keputusan pilihanraya kecil TTS penggal 2008/2009:

Mister..aa.. Miss Presiden: Aini Fura Panda Diva Terlampau
Naib Presiden: Anwar Samad Gila & Pelik & Perlukan Rawatan Yun Nam
Setia+usaha(1): Sapik SEFA Over!
Setia+usaha(2): Sapik Altantunya C4 Da Bomb
Tukang Jaga(Bolot) Duit: Acab Bond Jawa Johor Arnab Tua Baby Kensel

Jawatan-jawatan (kuli) lain belum dilantik.

Aku?

Sudah pasti aku menjadi kuli tak bergaji dalam hal ehwal administrasi blog TTS (yang jarang update dan dull, pendek kata, saks) dan seumpamanya...

Daripada 5 orang yang dilantik itu,
4 orang pelakon,
1 orang penari,
1 orang DIVA,
1 orang gatal nak berlakon tahap merenyam
dan
1 orang model Mongolia celop.

Selamat menjalankan tugas aku ucapkan.
Kerja-kerja jugak.
Berlakon-berlakon jugak.
Belajar-belajar jugak.
Show di KL jangan lupa realisasikan. Haha!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan