Isnin, November 03, 2008

Menunggu Romlah Tiba Dalam Masa 168 Jam

Gua dah buat tempahan berbayar untuk 1 cetak Romlah: The Untold Stories.
Sememangnya gua peminat hasil karya pop, terutamanya dari Sindiket Soljah.
Dengan teknologi serba canggih, gua tak perlu pergi KL untuk beli buku cetakan terhad sebegitu.
Tapi gua terpaksa menunggu Romlah tiba dalam masa 168 jam.
Waktu itu gua dah memasuki minggu menjawab kertas-kertas yang menentukan PNGK gua.
Nampaknya gua kena belajar.
4 bulan ni gua tak belajar apa-apa. Gua belajar teater. Gua ni sesat ke?
Patutnya gua masuk ASWARA tapi tak layak.
Jadi gua masuk UTP ja.
Sebenarnya gua dulu nak masuk IPTA ja. UTM Skudai tu ha..
Maklumlah gua graduate sekolah menengah kat luar bandar.
Dan gua bakal graduate universiti nanti pun kat luar bandar.
Dan gua ada peratusan tinggi untuk kerja di luar bandar juga.
Nasib baik gua praktikal di bandar. Adalah sedikit pengecualian di situ.
Tapi walau apa pun, gua tetap orang kampung. Cuma gua tak otak kampung la.

Belajar pun belajar lah. Walaupun nampak sedikit ganjil, sedikit terasa ganjal dan sedikit ajaib.

Kurang dari sebulan gua akan praktikal di PMU, KLCC.
Jabatan Sumber Petroleum.
Gua sudah duduk di KL, senang sedikit gua nak involve dalam akitiviti seni.
Cuma gua tengah fikir lagi macam mana gua nak berlakon Disember ini selepas hanya seminggu melapor diri.

Ah.
Gua mahu sambung belajar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan