Jumaat, November 14, 2008

D.K.S

Akin M pernah berkata, "Kadang kala kita perlu berpatah balik ke belakang."

***

Dulu.
Pelakon angkat barang.
Pelakon tak ada kostum mahal.
Pelakon kena tengking sehabisnya sampai down gila babi.
Pelakon staf ramai.

Sekarang.
Pelakon ada orang tolong angkat barang.
Pelakon ada set kostum mahal-mahal.
Pelakon tak kena tengking sehabisnya sampai down gila babi.
Pelakon semuanya student.

Dulu.
Pelakon lambat datang rehearsal.
Pelakon tak datang rehearsal.

Sekarang.
Pelakon lambat datang rehearsal.
Pelakon tak datang rehearsal.

D.K.S
Dulu, kini, selamanya.


***

Walaupun minggu peperiksaan, gua tetap memberi komitmen tip top pada teater.
Walaupun gua tak ada niat nak jadi Presiden TTS dengan organisasi baru nanti.
Gua tetap datang rehearsal lepas habis exam.
Walaupun rehearsal tu tak jadi sebab ramai tak datang.
Gua tetap turun padang gantung banner di Ipoh.
Walaupun gua hanya potong tali untuk ikat banner tu.
Dan gua lebih banyak makan dan minum berbanding gantung banner!
Hah!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan