Ahad, Disember 26, 2010

PRA 18 - Aku Kena Lebih Kuat Buat Projek dan Main

bagi aku,
orang kuat cakap, (cakap berapi-rapi)
tapi tak kuat kerja, (malas, beralas-alasan)
itu loser.

lebih baik.
kerja kuat-kuat dulu. (rajin, bersungguh-sungguh)
dan cakap perlahan-lahan kemudian. (tak cakap besar, tak besar kepala bila dah berjaya)
itu winner.


kalau kau tak nak jadi loser pada pandangan aku (sekurang-kurangnya, tapi aku yakin pada pandangan lebih ramai orang),
kerjalah kuat-kuat.
buktikan pada diri sendiri terlebih dahulu (dan tak perlu pun nak buktikan pada orang lain, ia akan berlaku secara automatis) yang kau mampu buat kerja dan pikul tanggungjawab.

hidup ini realiti.
bukan fantasi.
hidup ini nyata.
fantasi hanya rekaan imaginasi manusia.
yang tak nyata.


aku cakap tengok lumrah.
bukan angan-angan.
kerana angan-angan hanya angan-angan (ha ha)

bagi aku,
orang kuat main,
orang kuat buat projek,
itu bagus.
sebab dia kerja keras.
dia kuat semangat.
di dalam.
mahupun di luar.
untuk dapatkan duit.
untuk hidup.
untuk survive.

ya, survive.


aku kena lebih kuat buat projek,
untuk jadi lebih maju diri sendiri,
dan memajukan the qum actors.

aku kena lebih kuat main peranan aku,
sebagai pelakon, pengarah, penulis dan pengurus, (dan perekabentuk)

cadangan aku untuk 2011, yang berkenaan sila komen.

Januari
bengkel mime (intro) percuma

Februari
bengkel mime (penuh) fasa 1

Mac
teater penuh nasi lemak seposen
black comedy (earth hour 2011)

April
solo mime show ASH(TM) dan Cairel(TM)
monolog pondok tok ayah
monolog aku bukan loser

Mei
filem pendek nasi lemak 0.1

Jun
festival teater (agaknya?)


Julai
festival teater (agaknya?)

Ogos
puasa - rehat

September
raya - sebulan

Oktober
show amal - teater kanak-kanak?

November
persiapan grand finale shows
(aku kahwin?)

Disember
bengkel mime (penuh) fasa 2
grand finale shows (various genre)


tidak termasuk aktiviti-aktiviti jemputan atau party crasher event lain.

saja cari pasal sibuk-sibukkan diri sendiri.
aku memang suka cari pasal.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan