Khamis, November 01, 2007

Suara Akin II - Episod 48 - Hang Tuah Kembali Beraksi.

Entah ide siapa yang bernas menganugerahkan gelaran Hang Tuah pada satu majlis makan malam di sini.

Saya tidak tahu.
Yang saya pasti, saya bahagia bersama insan tersayang buat masa ini.

Walaupun saya pelakon gagal (di cubaan pertama!), tetapi saya tetap pelakon yang mempunyai misi dan visi tersendiri untuk perjalanan teater nusantara.
Saya telah terjebak dengan dunia sastera sejak sebelum kareer teater bermula.
Saya telah mencampur adukkan segala-galanya dengan aktiviti logikal dalam otak saya, dengan kesusasteraan Melayu yang begitu menduga kesabaran sang pemikir dari Tronoh.

Oh makhluk bertandas.
Oh perfeksionis.
Oh sang pemikir siang.
Oh sang pencinta malam.
Oh Karam Singh Walia Melayu.
Oh Matahari Tuhan.
Oh manis gula kurang garam.
Oh, oh, oh...Oh hang pi mana???
Oh Hang Jebat... Oh Jebat..
Oh Hang Tuah.. Oh Dr HM Tuah...
Oh aktivis itu aktivis ini..
Oh pelakon murahan...
Oh puisi ciplak plagiat palsu bertopeng-topengan...
Oh, Oh, Oh...

Seperti mati hidup kembali, hukum karma tidak peduli.
Seperti murai kena cili padi, cakap lepas sesuka hati.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan