Isnin, November 05, 2007

Suara Akin II - Episod 52 - Bersama Hijjaz & In-Team

Bagi mengisi ruang kekosongan entri sewaktu minggu belajar yang mana saya memang betul-betul belajar walaupun adakalanya fikiran melayang ke tempat lain, tetapi macam yang saya katakan pada diri saya sendiri mahupun sesiapa yang pernah mendengar, "saya perlu belajar!"

Bukannya saya hendak menyatakan bahawa saya ada bersama-sama dengan Hijjaz mahupun In-Team tetapi sekadar ingin menyatakan hasrat dan isi hati yang bergelumang dengan pelbagai kekelabuan, keputihan tak kurang juga kehitaman dalam jiwa.

Macam yang saya ada siarkan tentang bekas mekap.
Dunia ini penuh warna warni, seperti pelet pelukis, mahupun bekas mekap.
Semalam sudah saya melalui satu demi satu jalur pelangi, dari merah ke ungu, ataupun dari ungu ke merah.
Hitam di pelangi tidak dilihat, begitu jualah perjalanan saya semalam.
Kelabu jua sama sahaja.
Hanya putih dari putih langit dengan kebiruannya.
Jika ada gelap pun dek beratnya awan hendak meluahkan titisan hujan.
Hujan yang lebat mahupun renyai.

Saya sudah berfikir dari awal tentang salah satu komponen dalam hidup.
Memilih dan membuat keputusan.
Tetapi sejauh manakah keputusan yang kita buat itu sebetul-betul benar?

Khusus buat warga pelajar UTP sekalian:
Image Hosted by ImageShack.us

Tiada ulasan:

Catat Ulasan