Selasa, September 30, 2008

Sendili Mau Hidup, Sendili Mau Pikir, Sendili Mau Ingat La Beb!

Biasanya aku tak reti nak blog pasal akademik.
Sebab aku bukan orang akademik.
Aku tak suka pendidikan berasaskan teori semata.
Aku tak suka quiz, test, exam yang tak praktikal dan tak efisien.
Soalan quiz itu soalan assignment itu soalan test itu soalan final exam.
Everything is just the same!
Yang lain hanya figur, nombor, teks dan seumpamanya.
Budak-budak memanglah suka.
Memanglah akan bagi nombor 7 (malah 7777777 sekalipun) di atas borang evaluation.
Sedangkan yang bagus mengajar dari segi praktikaliti dan efisiensinya, ada yang memberi nombor 1111111 atau 2222222.
Budak-budak. Dah nama pun budak-budak. Memanglah.

Aku orang seni.
Aku bukan orang politik.
Aku bukan orang alim agama tinggi. Hanya tahu asas-asas saja.
Aku orang seni.
Dan aku blog pasal seni.
Aku tak blog pasal politik atau agama walaupun aku letak widget politik kat blog ni dan aku blog madah kat blog lama.
Sekarang ni aku blog pasal seni.
Apa-apa.
Pasal seni.
Misalnya, makan murah kat Central Market sambil lepak-lepak tengok seni kalau kerja kat Dayabumi yang aku dah dapat tawaran bernas tu.
Tapi pergi KLCC.
Hah!

Korang nak hidup, korang pikir guna otak korang bukan otak orang lain.
Jangan main ikut-ikut bontot orang lain.
Nanti jadi isu.
Hah!

1 ulasan:

  1. cerita tentang wayang...wayang terakhir yang aku tengok (filem melayu) ialah anak halal...tu pun tgk kat cd je...prinsip aku senang je...kalo aku tgk pengarah tu punya cerita macam sial..itula kali terakhir aku tgk kerja pengarah tu kat wayang...unless kalo dh ok, baru aku start tgk balik kat wayang...thats explain why no HATI MALAYA after waris jari hantu, or ANAK HALAL selepas puaka tebing biru...or apa2 karya prof razak selepas mistik (yup, aku tgk citer ni kat panggung)..btw, anak halal mungkin tidak sempurna, tp aku suka jalan cerita dia...and i have new respect for RAJA FARAH (sebelum respect tu hancur bila aku tgk gadis dari bintang)...

    pasal SEPI lak, aku tatau la...aku lagi suka CINTA (or LOVE versi Indon)...bagi aku jln cerita AFDLIN-VANIDA-NASHA AZIZ sgt common...tp mmg tabik utk mutu lakonan diorang...TONY EUSOFF-EJA-RIZMAN aku x berapa berkenan ngan jalan cerita dia...yup im a conservative, so seorg isteri yg still leh suka (suka x semestinya kawin) org lain bagi aku is non exceptable...BAIZURA-PIERRE-err sapa nama mamat VE tu ek? aku suka jalan cerita dia..twist dia pun menarik...tapi lakonan diorg masih agak kayu...apa pun SEPI is worth to buy original DVD/VCD la...

    BalasPadam