Jumaat, September 12, 2008

Ratio Student : Actor

TTS akan beraksi lagi.
Akan datang:


19 Oktober 2008 (Jumaat)

"Values for the Nation - An Intervarsity Human Values Based Drama Competition"
Anjuran The Sathya Sai Baba Central Council of Malaysia (SSBCCM)

Klik laman webnya di sini: Are You Valuable?

TTS akan buat skrip baru. Cerita baru.
Ada penampilan khas pelakon berbangsa Cina atau India. Sebab ia salah satu syarat pertandingan.
Tajuknya kemungkinan besar "TAQDIR".

(Yang penting, aku harap-harap ia JADI. Sebab pelakon semuanya ada tanggungjawab sebagai pelajar/pekerja. Tapi depa ni memang gatal nak berlakon.)


1-2 November 2008 (Sabtu & Ahad)

Pementasan teater KERUSI.
Yang ni dah konpom! Proposal untuk show tersebut dah lulus.
Asalnya nak buat pada tarikh 21-22 Oktober tapi dipinda sedikit.
Bagus jugak kalau tak mampos ah nak buat show sebelumnya tu.

Untuk show KERUSI tu, masuk adalah percuma kepada sesiapa sahaja.
Tiada diskriminasi.

Dan dalam show KERUSI ni, aku memegang watak PUTRA. Hero.
Dan Tuan Direktor suruh aku bukak baju dalam satu babak. Mungkin.

Haha.



Semester ni memang rezeki TTS melimpah ruah.
Lagipun TTS memang semakin dikenali ramai terutamanya oleh orang-orang atasan UTP.
Mana taknya, banyak event depa asyik dok jemput VIP sama ja!


Ratio aku sebagai seorang student dan pelakon

STUDENT : ACTOR
50 : 50


Dan sebab TTS akan buat show best awal tahun depan di KL, aku tak apply tempat selain KL untuk internship aku. Walaupun show tu hanya dalam perancangan. Haha. Ada brannnn? (Tapi perancangan tak main-main wo! Doc Shark guna UCITY wo untuk jadi management team show tu...)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan