Selasa, Januari 29, 2008

Suara Perdana - Entri 5: Sekian, Terima Kasih!

Kepada veteran-veteran TTS,

Jika sebelum ini saya hanya nyatakan nama-nama yang telah banyak berjasa dalam TTS, kali ini suka saya paparkan foto-foto mereka.
Bukan bertujuan untuk promosi atau publisiti, tetapi adalah untuk lebih menghargai lagi jasa mereka yang telah menjadi perintis dan mengembangkan lagi TTS hingga ke generasi baru.


Kesemua veteran TTS bergambar bersama pengasas TTS, Dr Shark. Dari kiri: Lutfi, Azmi Yaacob, Ee, Dr Shark, Haha. Berdiri di belakang: Pot dan Polo.



Azmi "Koba" Yaacob (kanan) bersama Zul CJ (kiri) yang kini sedang menjalani latihan industri selama 8 bulan. Azmi berpengalaman dalam mengarah banyak pementasan sepanjang penglibatannya dalam di bidang teater.



Lutfi Othman (kiri) dan Faiz "Pot" Putra (kanan). Watak Pak Cik memang sentiasa disandang oleh Lutfi manakala watak YB atau Dato' pula sinonim dengan Faiz Putra.


Kiri: Faisal Aziz. Kanan: Lutfi. Faisal berkebolehan dalam teknikal sesebuah pementasan teater.


Semua veteran yang saya sebutkan telah pun melibatkan diri dalam TTS dari awal penubuhan hinggalah sekarang, walaupun sudah graduate. Komitmen luar biasa telah diberikan.

Saya tujukan entri ini khusus juga buat generasi baru TTS yang bakal meneruskan perjuangan teater fitrah bawaan Dr Shark.

"Bukan bakat yang menjadi keutamaan, tetapi minat yang mendalam di dalam bidang lakonan, khususnya teater." - Syafiee.

"Each action has a reaction!" - Lutfi.

"Warm-up sebelum training penting. Stamina kena tingkatkan. Jadi energy tak akan down bila berlakon lebih satu jam atas pentas." - Pacel.

"Chemistry antara pelakon adalah antara perkara yang sukar hendak ditunjukkan dengan baik." - Siapa entah yang cakap ni pun aku tak ingat. Huhu..

Banyak lagi sebenarnya quote yang veteran TTS selalu sebut waktu latihan even waktu makan-makan. Apa pun, ingat perkara ini:

ENERGY.

REACT.

CHEMISTRY.

WARM UP.

DATANG FULL REHEARSAL!
Hoho..

Dan kalau ada lagi yang nak ditambah, silalah tinggalkan komen...

Sekian, terima kasih!

2 ulasan:

  1. waaa... terharunya... terima kasih atas usaha anda mengingati kami. izinkan saye menge'save' gambo2 yg tertera =)

    BalasPadam
  2. sama2 saudara lutfi.

    silalah save gambo2 yg ada. hakcipta bersama.

    bintulu rocks babeh

    huhu

    BalasPadam