Selasa, Mac 08, 2011

Ash In The Ashes / Debu Dari Debu-Debu

Aku dan rakan-rakan pentas aku dari The Qum Actors dan juga Tronoh Theatre Shop akan berfoya-foya di atas, bawah, tepi, depan dan belakang pentas pada hujung minggu ini.




Show ini juga merupakan show pertama terbitan The Qum Actors, menggunakan nama syarikat untuk menerbitkan persembahan, berbanding sebelum ini di mana kami hanya 'menumpang' show yang diterbitkan atas nama Tronoh Theatre Shop. Oleh sebab itu, bagi pihak TQA sendiri, aku ingin memohon maaf atas sebarang kekurangan dari segi pengurusan projek ini. Di sebalik kekangan masa saya dan rakan-rakan TQA yang sibuk dengan kerja masing-masing, kami tetap usahakan yang terbaik bagi melangkah tapak pertama TQA menerbitkan show pertama kami. Sudah tentu, kami tidak akan dapat merealisasikan projek ini tanpa bantuan TTS.

Sejak minggu lepas aku sibuk di tempat kerja. Banyak tuntutan datelines kerja yang perlu dituruti. Adakalanya aku rasa sangat penat tapi aku nak buat kerja teater ni tapi tak terbuat sebab tak bertenaga. Namun sebab itulah wujudnya sifat manusia iaitu TIDUR.

Untuk show hujung minggu ini, aku tak jangkakan show akan full house atau tiket habis dijual. Cukuplah sekadar ramai yang datang dapat lebih mengenali bentuk persembahan mime ini.

Dalam masa yang sama juga aku perlu berikan perhatian kepada perkembangan latihan Nasi Lemak Seposen aku yang masih bergerak perlahan. Biasanya aku akan rasa amat risau bila persediaan buat show tak cukup, tapi kali ini aku rasa macam aku masih boleh relaks. Sama ada aku terlalu yakin akan kemampuan pelakon-pelakon aku, atau aku memang tak terniat nak buat latihan berat-berat.

Cukuplah sekadar di sini. Kepada kawan-kawan aku di KL khususnya, jemputlah datang menonton show mime ni nanti ya!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan